Vacatures

Publicaties 2015

Wetenschappelijke tijdschriften internationaal (peer-reviewed)

  • Andersen, P.N., Skogli, E.W., Hovik, K.T., Geurts, H.M., Egeland, J., & Oje, M. (2015). Working memory arrest in children with high-functioning autism compared to children with attention-deficit/hyperactivity disorder: Results from a 2-year longitudinal study. Autism, (19)4, 443-450. doi: 10.1177/1362361314524844
    Te vinden in: PubMed, PMID: 24604922
    Link: doi: 10.1177/1362361316660309

  • Heijst, B.F.C. van., & Geurts, H.M. (2015). Quality of life in autism across the lifespan: A meta-analysis. Autism, 19(2), 158-167. doi: 10.1177/1362361313517053
    Indexed in: PubMed, PMID: 24443331
    Link: doi.org/5pf

  • Ruzzano, L., Borsboom, D., & Geurts, H.M. (2015). Repetitive behaviors in autism and obsessive-compulsive disorder: new perspectives from a network analysis. Journal of Autism and Developmental Disorders, 45 (1), 192-202. doi: 10.1007/s10803-014-2204-9
    Indexed in: PubMed, PMID: 25149176
    Link: doi.org/zmn

  • Huskens, B., Palmen, A., Van der Werff, M., Lourens, T., & Barakova, E. (2015). Improving Collaborative Play Between Children with Autism Spectrum Disorders and Their Siblings: The Effectiveness of a Robot-Mediated Intervention Based on Lego® Therapy. Journal Of Autism And Developmental Disorders, 45(11), 3746-3755.
    Indexed in: PubMed, PMID: 25428293
    Link: doi.org/10.1007/s10803-014-2326-0

  • Asselt-Goverts, A.E. van., Embregts, P.J.C.M., Hendriks, A.H.C., Wegman, K.M., & Teunisse, J.P. (2015). Do social networks differ? Comparison of the social networks of people with intellectual disabilities, people with autism spectrum disorders and other people living in the community. Journal of Autism and Developmental Disorders, 45(5), 1191-1204. doi: 10.1007/s10803-014-2279-3
    Indexed in: PubMed, PMID:25326258
    Link: doi.org/5n8

  • Roelofs, R.L., Visser, E.M., Berger, H.J., Prins, J.B., Van Schrojenstein Lantman-De Valk, H.M., & Teunisse, J.P. (2015). Executive functioning in individuals with intellectual disabilities and autism spectrum disorders. Journal of Intellectual Disability Research, 59(2), 125-137. doi: 10.1111/jir.12085
    Indexed in: PubMed, PMID: 23931579
    Link: doi.org/5pc

  • Sizoo, B.B., Horwitz, E.H., Teunisse, J.P., Kan, C.C., Vissers, C.T.W.M., Forceville, E.J.M., van Voorst, A.J.P., & Geurts, H. M. (2015). Predictive validity of self-report questionnaires in the assessment of autism spectrum disorders in adults. Autism. Advance online publication. doi: 10.1177/1362361315589869
    Indexed in: PubMed, PMID: 26088060
    Link: doi.org/5pd

  • Visser, E.M., Berger, H.J.C., Van Schrojenstein Lantman-De Valk, H.M.J., Prins, J.B., & Teunisse, J.P. (2015). Cognitive shifting and externalising problem behaviour in intellectual disability and autism spectrum disorder. Journal of Intellectual Disability Research. Advance online publication. doi: 10.1111/jir.12182.
    Indexed in: PubMed, PMID: 25559338
    Link: doi.org/zmp

  • Smeekens, I., Didden, R., & Verhoeven E.W.M. (2015). Exploring the Relationship of Autonomic and Endocrine Activity with Social Functioning in Adults with Autism Spectrum Disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 45(2), 495-505. doi: 10.1007/s10803-013-1947-z.
    Indexed in: PubMed, PMID: 24062183
    Link: doi.org/q44

Wetenschappelijke tijdschriften nationaal (peer-reviewed)

  • Besten, J. den., & Bal, A.M. (2015). De therapeutische relatie bij cliënten met autismespectrumstoornissen: een pilot studie. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 14(2), 39-46.

  • Palmen, A. & Didden, R. (2015). Toegepaste gedragsanalyse bij hoogfunctionerende jongvolwassenen met een autismespectrumstoornis. Een casusbeschrijving. Directieve therapie, 35 (4), 249-260.

  • Magnée, M.J.C.M., Cox, I.M., & Teunisse, J.P. (2015). eHealth onderzoek ter ondersteuning van mensen met autisme: Op weg naar richtlijnen voor praktijkgericht onderzoek. Stem-, Spraak- En Taalpathologie, 20, 120-134. Retrieved from rjh.ub.rug.nl/index.php/sstp/article/view/18525

Boeken

  • Huskens, B., & Didden, R. (Red.). (2015). Applied Behavior Analysis bij kinderen en adolescenten met autisme, een inleiding voor ouders, begeleiders en leerkrachten. Arnhem: CCD Uitgevers.

  • Geurts, H.M., Sizoo, B., & Noens, I. (Eds.). ( 2015). Autisme. Interdisciplinair basisboek. Leusden: Diagnosis Uitgevers.

Hoofdstukken in boeken

  • Geurts, H.M. (2015). Autism and age-related decline. In S.D. Wright (Ed.), The Challenge and Promise of ASD in Mid and Later Life. Manuscript submitted for publication.

  • Giesbers, S., Huskens, B., & Didden, R. (2015) Generalisatie. In: B. Huskens & R. Didden (Red.), Applied Behavior Analysis bij kinderen en adolescenten met autisme, een inleiding voor ouders, begeleiders en leerkrachten. Arnhem: CCD Uitgevers.

  • Huskens, B., Adema, M., & Didden, R. (2015) Het verminderen van niet-aangepast gedrag. In: B. Huskens & R. Didden (Red.), Applied Behavior Analysis bij kinderen en adolescenten met autisme, een inleiding voor ouders, begeleiders en leerkrachten. Arnhem: CCD Uitgevers.

  • Huskens, B., & Didden, R. (2015). Applied Behavior Analysis. Een overzicht van de basisprincipes. In: B. Huskens & R. Didden (Red.), Applied Behavior Analysis bij kinderen en adolescenten met autisme, een inleiding voor ouders, begeleiders en leerkrachten. Arnhem: CCD Uitgevers.

  • Peters-Scheffer, N., Huskens, B., Didden, R., & van der Meer, L. (2015). Prelinguistic Milieu Teaching. In: R. Lang, T. Hancock & N. N. Singh (eds.) Early Intervention for Young Children with Autism Spectrum Disorder. Evidence-Based Practices in Behavioral Health Series. Manuscript submitted for publication.

  • Palmen, A., & Didden, R. (2015). Zelfmanagement bij kinderen en adolescenten met ASS. In: B. Huskens & R. Didden (Red.), Applied Behavior Analysis bij kinderen en adolescenten met autisme, een inleiding voor ouders, begeleiders en leerkrachten (pp. 83-94). Arnhem: CCD Uitgevers.

  • Teunisse, J. P., & de Gruijl, I. P. I. (2015). Autismespectrumstoornissen. In M. Clijsen, W. Garenfeld, G. Kuipers, E. van Loenen, & M. van Piere (Eds.), Leerboek psychiatrie voor verpleegkundigen (pp. 367-383). Amsterdam: Reed Business Education.